Nya D-Max är byggd med den kraftigaste ramen på marknaden med 8 tvärbalkar. Det gör att den tål tung last och kan köras i besvärlig terräng, samtidigt. Kraftiga skivbromsar och klassens starkaste drivaxlar är också bra exempel på den trygghet och slitstyrka vi erbjuder. Att bygga starkt ligger i vårt lastbils-DNA.
Bromsskivor och trummor, som redan innan var de kraftigast dimensionerade i klassen, har graderats upp för att garantera den balans och kraft som krävs för att få säkert stopp på ett fullastat ekipage.
Du kan inte hitta ett krafigare rambygge. Styrkan och stabiliteten behövs för att kunna lasta och dra tungt, samtidigt som du kör i terräng.
D-Max har 8 tvärbalkar, fler än någon annan pickup. Eftersom vi även tillverkar lastbilar vet vi vad som krävs.
Rejält underkörningsskydd och hasplåtar i 1,5-millimeters stål.
Med 30 mm längre fjädringsväg har du alltid fyra hjul i marken, oavsett terräng.
Fjädringen bak har förstärkts med ett passivt, lastavkännande blad som anpassar sig beroende på last. Vid tung last aktiveras dubbel fjädringskraft.
De längsgående rambalkarna är 14 procent högre och 34 procent bredare med högre andel höghållfast stål, vilket gör konstruktionen till segmentets starkaste plattform. En extra tvärgående balk har adderats och konstruktionen är nu 26 procent mer vridstyv. Samtidigt är drivaxlarna nästan 9 procent grövre och saknar den annars vanligt förekommande kragen som försvagar konstruktionen. Se filmen där vi hissar upp nya D-Max och bland annat visar marknadens kraftigaste ram.
Den vidareutvecklade turbodieselmotorn har för första gången fått AdBlue-teknik för att minska kväveoxidutsläppen. Nya D-Max har dessutom klassens lägsta CO2-utsläpp och EURO 6d-klassning.
3,5 ton dragvikt och över 1 ton lastvikt. Lägger du till 240 mm markfrigång och ett vadningsdjup på hela 800 mm är nya D-Max svårslagen.Kapacitet betyder att kunna prestera när det verkligen gäller.
Vår vision är att erbjuda den säkraste pickupen på marknaden. Autobroms, kollisionsvarnare, adaptiv farthållare, trafikskyltsavläsning och filassistans, för att nämna några av säkerhetssystemen.
Fjädringen i D-Max ger mjuk och komfortabel körning både med full last och när du kör helt olastat. Personbilskänslan förstärks ytterligare med 2-zons klimatanläggning och en 9-tums touch-skärm.