Double Cab
i XRS-utförande
fr. 324.900 kr exkl. moms
För att du ska kunna lasta tungt har Isuzu ett rambyggt chassi med åtta tvärbalkar, vilket krävs för stabilitet och vridstyvhet. Dubbelverkande bladfjädrar bak för att kunna köra både tomt och med 1 ton på flaket.
Även växellåda, kardanaxel och differential är dimensionerad för att köras med konstant last utan att mattas över tid. För att hantera den kraft som uppstår vid inbromsning med full last har vi 320 mm bromsskivor fram.
För att du ska kunna köra hela vägen oavsett underlag har Isuzu spärrbar bakdiff och riktig lågväxel. Med en markfrigång på 24 cm och underkörningsskydd av stål kan du köra över både stock och sten. Tack vare det rambyggda chassit klarar den 49 graders sidolutning.
För att du ska kunna köra i terräng med tung last har vi dubbelverkande bladfjädring bak och dubbla triangellänkar fram för att varje hjul ska få grepp. Med motorns luftintag högt monterad klarar den ett vadningsdjup på 80 cm.
För att du ska kunna lasta och dra tungt både på väg och i terräng har vi dimensionerat därefter när det gäller drivlina och konstruktion. För att din körning ska vara trygg och behaglig har vi även intelligent adaptiv farthållare, variabel elektronisk servostyrning och autobroms.
Vi har utvecklat förarassistanssystemet ADAS för ökad säkerhet. Läderklädsel, 9 tums display, Apple CarPlay, elektronisk komfortstol och 10 mugghållare är några av de bekvämligheterna vi lagt till för dig som alltid är på väg.
För att du ska kunna dra tungt har Isuzu ett rambyggt chassi med åtta tvärbalkar, vilket krävs för stabilitet och vridstyvhet.
Motorn är utvecklad med maximalt vrid direkt vid låga varv.
Även växellåda, kardanaxel och differential är dimensionerad för att dra 3,5 ton utan att mattas över tid.
Draget sitter bultat direkt på ramen. För att hantera den kraft som uppstår vid inbromsning med fullastat ekipage har vi 320 mm bromsskivor fram.
För en Double Cab, Automat med CNG-paketet blir vägtrafikskatten 1.428 kr/år.
Vi presenterar stolt vår första eldrivna pickup: ISUZU D-Max BEV.
Vi presenterar stolt vår första eldrivna pickup: ISUZU D-Max BEV.
Vi presenterar stolt vår första eldrivna pickup: ISUZU D-Max BEV.
Vi presenterar stolt vår första eldrivna pickup: ISUZU D-Max BEV.
DOUBLE CAB |
XRM |
XRL |
XRX |
Strålkastare halogen med autom. helljus, DRL & Follow me home, manuellt justerbara i höjdled | ● |
|
|
Strålkastare Bi-Led med autom. helljus, DRL & Follow me home, manuellt justerbara i höjdled | ● | ||
Strålkastare Bi-Led med autom. helljus, DRL & follow me home, automatisk justering i höjdled | ● | ||
Stötfångare fram, lackerad | ● | ● | ● |
Stötfångare bak med integrerat fotsteg, lackerad | ● | ● | ● |
Fälg 18” lättmetallfälg | Silver | Svart/ Silver |
Dark Grey |
Sidospeglar elektriskt infällbara med infälld blinkers, värme och döda vinkeln-varnare | Kaross- färg |
Karossfärg/ Krom |
Dark Grey |
Stänkskydd fram och bak | ● | ● | ● |
Sidosteg | Silver | Dark Grey | |
Dimljus fram | Halogen | LED | LED |
Dimljus bak | ● | ● | ● |
Baklampa | Halogen | LED | LED |
Dörrhandtag | Karossfärg | Krom | Dark Grey |
Frontgrill | Grå | Krom | Dark Grey |
Vindrutetorkare, automatiska med regnsensor | ● | Flatblade | Flatblade |
Takrails | Dark Grey |
DOUBLE CAB |
XRM |
XRL |
XRX |
Interiördetaljer, färg | Grå | Silver | Dark Grey |
Innertak, svart | ● | ||
Baksäte, tresitsig. Fällbara dynor, mittarmstöd med mugghållare och förvaringsfack | ● | ● | ● |
Förarstol manuellt justerbar i 6 led | ● | ||
Förarstol elektriskt justerbar i 8 led | ● | ● | |
Eluppvärmda framsäten | ● | ● | ● |
Tygklädsel | ● | ||
Läderklädsel | ● | ● | |
Ratt justerbar i längd- och höjdled | ● | ● | ● |
Solskydd förare och passagerare | ● | ||
Solskydd förare och passagerare med sminkspegel | ● | ||
Solskydd förare och passagerare med sminkspegel och ljus | ● | ||
Innerbackspegel, automatiskt avbländande | ● | ● |
DOUBLE CAB |
XRM |
XRL |
XRX |
AC – luftkonditionering | ● | ||
ACC – 2-zons automatisk klimatanläggning med utsläpp för baksäte | ● | ● | |
Fönsterhissar, elektriska | ● | ● | ● |
Parkeringssensorer bak | ● | ||
Parkeringssensorer fram och bak | ● | ● | |
Bakläm, låsbar | ● | ● | ● |
Fjärrstyrt centrallås | ● | ||
Nyckellös öppning, låsning, välkomstljus och start av bil | ● | ● | |
Larm | ● | ● |
DOUBLE CAB |
XRM |
XRL |
XRX |
Backkamera | ● | ● | ● |
Farthållare, adaptiv | ● | ● | ● |
12v uttag i instrumentpanel | ● | ● | ● |
Hill Descent Control | ● | ● | ● |
Hill Start Assist | ● | ● | ● |
Instrumentering, elektroluminiscens-belysning och MID (multiinformationsdisplay) | ● | ● | ● |
Start/stop funktion för minskad bränsleförbrukning | ● | ● | ● |
DOUBLE CAB |
XRM |
XRL |
XRX |
Högtalare, antal | 6 | 6 | 8 |
Infotainment – 8 tums pekskärm med DAB-radio, AUX och trådlös Apple CarPlay / Android Auto |
● | ● | |
Infotainment – 9 tums pekskärm med DAB-radio, CD, DVD, AUX och trådlös Apple CarPlay / Android Auto | ● | ||
USB-uttag för laddning i baksäte | ● | ● | ● |
Terränghjälpsfunktion | ● | ● | ● |
DOUBLE CAB |
XRM |
XRL |
XRX |
ABS-bromsar med bromsassistanssystem, EBD (Electronic Brake Distribution) | ● | ● | ● |
Barnsäkra dörrlås bak | ● | ● | ● |
Elektronisk stabilitetskontroll med antispinn | ● | ● | ● |
Fyrhjusdrift, knappstyrd, i- och urkopplingsbar under körning | ● | ● | ● |
Differentialspärr bakaxel | ● | ● | ● |
Isofix-fästen för bilbarnstol, ytterplatser bak | ● | ● | ● |
Airbag, antal | 8 | 8 | 8 |
Airbag – möjlighet att stänga av airbag på passagerarstolen fram | ● | ● | ● |
Autobroms vid nödfall | ● | ● | ● |
Autobroms vid backning | ● | ● | ● |
Vänstersvängsassistent | ● | ● | ● |
Frontkollisionsvarnare inkl. Heads Up Display (HUD) | ● | ● | ● |
Begränsning av oavsiktligt gaspådrag | ● | ● | ● |
Trafikskyltsavläsning | ● | ● | ● |
Intelligent hastighetsbegränsare | ● | ● | ● |
Manuell hastighetsbegränsare | ● | ● | ● |
Filbytesvarnare | ● | ● | ● |
Filbytesförhindrare | ● | ● | ● |
Trötthetsvarnare | ● | ● | ● |
Filhållningsassistent vid potentiel olycka | ● | ● | ● |
Filhållningsassistent | ● | ● | |
Döda vinkel-varnare | ● | ● | ● |
Övervakning av korsande trafik vid backning | ● | ● | ● |
Bälten fram av 3-punktstyp, justerbara i höjdled med bältessträckare | ● | ● | ● |
Bälten bak av 3 punktstyp med bältessträckare och bältesvarnare | ● | ● | ● |
Tredje bromsljus högt placerat | ● | ● | ● |
E-call – automatisk kontakt med SOS vid olycka | ● | ● | ● |
Däcktrycksövervakning | ● | ● | ● |
Uppvärmd stereokamera | ● | ● | ● |
EXTENDED CAB |
XRM |
XRL |
Strålkastare halogen med autom. helljus, DRL & Follow me home, manuellt justerbara i höjdled | ● | |
Strålkastare Bi-Led med autom. helljus, DRL & Follow me home, manuellt justerbara i höjdled | ● | |
Stötfångare fram, lackerad | ● | ● |
Stötfångare bak med integrerat fotsteg, lackerad | ● | ● |
Fälg 18” lättmetall | Silver | Svart/ Silver |
Sidospeglar elektriskt infällbara med infälld blinkers, värme och döda vinkel-varnare | Karossfärg | Karossfärg/ Krom |
Sidosteg | Silver | |
Stänkskydd fram och bak | ● | ● |
Bakdörr, bakhängd med tiltbara rutor | ● | ● |
Dimljus fram | Halogen | LED |
Dimljus bak | ● | ● |
Baklampa | Halogen | LED |
Dörrhandtag | Karossfärg | Krom |
Frontgrill | Grå | Krom |
Vindrutetorkare, automatiska med regnsensor | ● | Flatblade |
EXTENDED CAB |
XRM |
XRL |
Bakre sittplatser, två separata sitsar. Förvaringsfack under sittytor | ● | ● |
Interiördetaljer, färg | Grå | Silver |
Förarstol manuellt justerbar i 6 led | ● | |
Förarstol elektriskt justerbar i 8 led | ● | |
Eluppvärmda framsäten | ● | ● |
Tygklädsel | ● | |
Läderklädsel | ● | |
Ratt justerbar i längd- och höjdled | ● | ● |
Solskydd förare och passagerare | ● | |
Solskydd förare och passagerare med sminkspegel | ● | |
Innerbackspegel, automatiskt avbländande | ● |
EXTENDED CAB |
XRM |
XRL |
AC – luftkonditionering | ● | |
ACC – 2-zons automatisk klimatanläggning med utsläpp för baksäte | ● | |
Fönsterhissar, elektriska | ● | ● |
Parkeringssensorer bak | ● | |
Parkeringssensorer fram och bak | ● | |
Bakläm, låsbar | ● | ● |
Fjärrstyrt centrallås | ● | |
Nyckellös öppning, låsning, välkomstljus och start av bil | ● | |
Larm | ● |
EXTENDED CAB |
XRM |
XRL |
Backkamera | ● | ● |
Farthållare, adaptiv | ● | ● |
12v uttag i instrumentpanel | ● | ● |
Hill Descent Control | ● | ● |
Hill Start Assist | ● | ● |
Instrumentering, elektroluminiscens-belysning och MID (multiinformationsdisplay) | ● | ● |
Start/stop funktion för minskad bränsleförbrukning | ● | ● |
EXTENDED CAB |
XRM |
XRL |
Högtalare, antal | 4 | 6 |
Infotainment – 8 tums pekskärm med DAB-radio, Aux och trådlös Apple CarPlay / Android Auto | ● | ● |
Terränghjälpsfunktion | ● | ● |
EXTENDED CAB |
XRM |
XRL |
ABS-bromsar med bromsassistanssystem | ● | ● |
Elektronisk stabilitetskontroll med antispinn | ● | ● |
Elektronisk startspärr | ● | ● |
Fyrhjusdrift, knappstyrd, i- och urkopplingsbar under körning | ● | ● |
Differentialspärr bakaxel | ● | ● |
Airbag, antal | 7 | 8 |
Airbag – möjlighet att stänga av airbag på passagerarstolen fram | ● | ● |
Autobroms vid nödfall | ● | ● |
Autobroms vid backning | ● | ● |
Vänstersvängsassistent | ● | ● |
Frontkollisionsvarnare inkl. Heads Up Display (HUD) | ● | ● |
Begränsning av oavsiktligt gaspådrag | ● | ● |
Trafikskyltsavläsning | ● | ● |
Intelligent hastighetsbegränsare | ● | ● |
Manuell hastighetsbegränsare | ● | ● |
Filbytesvarning | ● | ● |
Filbytesförhindrare | ● | ● |
Trötthetsvarnare | ● | ● |
Filhållningsassistent vid potentiel olycka | ● | |
Filhållningsassistent | ● | |
Döda vinkel-varnare | ● | |
Övervakning av korsande trafik vid backning | ● | |
Bälten fram av 3-punktstyp, justerbara i höjdled med bältessträckare | ● | ● |
Bälten bak av 3-punktstyp med bältesvarnare | ● | ● |
Tredje bromsljus högt placerat | ● | ● |
E-call – automatisk kontakt med SOS vid olycka | ● | ● |
Däcktrycksövervakning | ● | ● |
Uppvärmd stereokamera | ● | ● |
På bara några år har Isuzu gått från liten utmanare till att bli Sveriges mest sålda pickup 2023. I sig inte förvånande då Isuzu globalt är en av Världens största tillverkare av dieselmotorer, lätta lastbilar och tunga lastbilar.
Att vi tar förstaplatsen är ett kvitto på att vi har en fantastisk produkt. Isuzu har tillverkat bruksfordon i över 100 år och det har de svenska köparna börjat förstå. De vet att de får en stark och robust pickup som tål det mesta.
Vi är övertygade om att den som letar efter en pickup gör det av en anledning, därav försöker vi att tillgodose våra kunders behov. Allt från klassens lägsta C02-utsläpp, bäst driftsekonomi, kraftigaste ram och högsta säkerhet till ett heltäckande tillbehörsutbud gör att vi med säkerhet kan erbjuda en D-max så som du behöver den.
3,5 ton dragvikt och över 1 ton lastvikt. Lägger du till 240 mm markfrigång och ett vadningsdjup på hela 800 mm är nya D-Max svårslagen.Kapacitet betyder att kunna prestera när det verkligen gäller.
D-Max är byggd med den kraftigaste ramen på marknaden. Det gör att den tål tung last och kan köras i besvärlig terräng. Även bromsskivor och trummor har graderats upp. Att bygga starkt ligger i vårt lastbils-DNA.
Vår vision är att erbjuda den säkraste pickupen på marknaden. Autobroms, kollisionsvarnare, adaptiv farthållare, trafikskyltsavläsning och filassistans, för att nämna några av säkerhetssystemen.
Fjädringen i D-Max ger mjuk och komfortabel körning både med full last och när du kör helt olastat. Personbilskänslan förstärks ytterligare med 2-zons klimatanläggning och en 9-tums touch-skärm.
Välj mellan en mängd moderna färgalternativ som ser lika bra ut i stadsmiljö som i tuff terräng.
Download brochure
Du vet vad som krävs och därför finns våra pickuper i tre storlekar – Single Cab, Extended Cab och Double Cab. Oavsett vilken hyttstorlek du väljer, får du samma stryktåliga och driftsäkra pickup.
De längsgående rambalkarna är 14 procent högre och 34 procent bredare med högre andel höghållfast stål, vilket gör konstruktionen till segmentets starkaste plattform. En extra tvärgående balk har adderats och konstruktionen är nu 26 procent mer vridstyv. Samtidigt är drivaxlarna nästan 9 procent grövre och saknar den annars vanligt förekommande kragen som försvagar konstruktionen. Se filmen där vi hissar upp nya D-Max och bland annat visar marknadens kraftigaste ram.
Vår vision är att erbjuda den säkraste pickupen på marknaden. Autobroms, kollisionsvarnare, adaptiv farthållare, trafikskyltsavläsning och filassistans, för att nämna några av säkerhetssystemen. Alla är standard i nya D-Max. Nya D-Max är dessutom först i klassen med att klara 5 stjärnor i senaste Euro NCAP.
Nya D-Max är byggd med den kraftigaste ramen på marknaden. Det gör att den tål tung last och kan köras i besvärlig terräng, samtidigt. De största skivbromsarna och de kraftigaste drivaxlarna är också bra exempel på den trygghet och slitstyrka vi erbjuder. Att bygga starkt ligger i vårt lastbils-DNA.
Den nya fjädringen i D-Max ger mjuk och komfortabel körning både med full last och när du kör helt olastat. Personbilskänslan förstärks ytterligare med en helt ny interiör, 2-zons klimatanläggning och progressiv elektrisk servostyrning.
3,5 ton dragvikt och över 1 ton lastvikt. Lägger du till 240 mm markfrigång och ett vadningsdjup på hela 800 mm är nya D-Max svårslagen. Kapacitet betyder att kunna prestera när det verkligen gäller. Nya D-Max har dessutom klassens lägsta CO2-utsläpp.
Den vidareutvecklade turbodieselmotorn har för första gången fått AdBlue-teknik för att minska kväveoxidutsläppen. Nya D-Max har dessutom klassens lägsta CO2-utsläpp och EURO 6d-klassning.
Den nya fjädringen i D-Max ger mjuk och komfortabel körning både med full last och när du kör helt olastat. Personbilskänslan förstärks ytterligare med en helt ny interiör, 2-zons klimatanläggning och progressiv elektrisk servostyrning. Se filmen där vi tittar på insidan av nya D-Max och bland annat testar klassens bekvämaste säten.
Håller det önskade avståndet till framförvarande fordon och startar automatiskt efter ett stopp.
När den är aktiv förhindrar den intelligenta hastighetsbegränsaren att fordonet överskrider den signerade hastighetsgränsen.
Systemet förhindrar att du hamnar på fel kurs om du tillfälligt skulle tappa koncentrationen. En kamera övervakar bilens position i förhållande till filen du kör i. Om nödvändigt varnas du genom ett ljud och bilen styr automatiskt tillbaka bilen i filen.
Om det finns risk för kollision med fordon som närmar sig bakifrån i en angränsande fil, kommer fordonet att hjälpa till att undvika kollisionen genom att förhindra körfält.
Stereokameran upptäcker alla hinder framför fordonet, varnar och bromsar för att undvika en kollision. Systemet fungerar även vid mötande trafik när man svänger i en korsning och förhindrar oavsiktlig acceleration mot ett hinder.
Nödbromsljus aktiveras vid hård inbromsning eller om ABS-bromsarna aktiveras. Funktionen innebär att bromsljuset blinkar för att omedelbart göra bakomvarande extra uppmärksamma.
Körfältförebyggande är aktiverat om fordonet ska avvika från förarens körfält.
Varnar föraren när fordonet börjar glida ut ur den aktuella körfilen.
Ger en visuell varning i dina sidospeglar när ett hinder närmar sig i döda vinkeln.
Om systemet upptäcker att det finns risk för en kollision, varnar det föraren om detta, både med ljus- och ljudsignaler.
Varnar vid backning om det kommer fordon från höger eller vänster.
Vid en potentiell kollision under en sväng aktiveras nödbromsning automatiskt.
Läser av hastighetsskyltar, håller tillåten hastighet och visar gällande begränsning i displayen framför föraren. Föraren kan även välja maxhastighet manuellt.
Varnar vid backning om det kommer fordon från höger eller vänster.
Håller koll på hörnen fram och bak. Den bakre sensorn stängs av när släp är kopplat.
Ett extra öga vid backning. Perfekt för knepiga parkeringssituationer, tillkoppling av en släpvagn eller backning från en uppfart.
Systemet identifierar tecken på trötthet eller avvikande körbeteende och varnar både visuellt och med ljudsignaler.
Torkar automatiskt vindrutan när det behövs och varierar frekvensen beroende på mängden regn som kommer.
Helljuset tänds automatiskt när det är mörkt. Vid mötande trafik dämpas helljuset automatiskt för att undvika att blända andra förare.
The D-MAX’s superior ladder chassis is 20% stronger and wider than its predecessor thanks to larger chassis side rails and an added cross member.
The D-MAX’s superior ladder chassis is 20% stronger and wider than its predecessor thanks to larger chassis side rails and an added cross member.
Samtliga Double-Cab modeller är utrustade med fyra ISOFIX-fästen för att rymma två ISOFIX-kompatibla barnstolar.
För bästa skydd kommer varje D-Max med upp till åtta krockkuddar inklusive en mittkrockkudde för att skydda passagerarna i framsätet vid sidokollisioner.
Bromsskivor och trummor, som redan innan var de kraftigast dimensionerade i klassen, har graderats upp för att garantera den balans och kraft som krävs för att få säkert stopp på ett fullastat ekipage.
Du kan inte hitta ett krafigare rambygge. Styrkan och stabiliteten behövs för att kunna lasta och dra tungt, samtidigt som du kör i terräng.
D-Max har 8 tvärbalkar, fler än någon annan pickup. Eftersom vi även tillverkar lastbilar vet vi vad som krävs.
Rejält underkörningsskydd och hasplåtar i 1,5-millimeters stål.
Med 30 mm längre fjädringsväg har du alltid fyra hjul i marken, oavsett terräng.
Fjädringen bak har förstärkts med ett passivt, lastavkännande blad som anpassar sig beroende på last. Vid tung last aktiveras dubbel fjädringskraft.
Alla modeller erbjuder klassledande 3,5 ton dragvikt. Oavsett om du behöver dra en båt, husvagn eller tung trailer på vägen eller genom terräng, är D-Max konstruerad för uppgiften.
Isuzu D-Max har klassens högsta lastvikt på över 1 ton. Få lasten från punkt a till punkt b - utan några bekymmer, säkert och bekvämt.
Nya D-Max har begåvats med spärrbar differential i bakaxeln och den elektriska fyrhjulsdriften kopplas nu in på halva tiden (0,6 sekunder) mot dåvarande modell.Den elektroniska differentialspärren hjälper dig att låsa bakhjulen vid behov för optimal framkomlighet i terräng.
Att växla mellan tvåhjulsdrift och fyrhjulsdrift tar 0,61 sek. Du kan byta samtidigt som bilen rullar, upp till 100 km/h.
Hill Start Assist känner av fordonets lutningsvinkel och förhindrar att fordonet rullar tillbaka genom att bromsa. Hill descent control hjälper fordonet nedför backar med kontrollerad hastighet.
Genom en högre placerad avluftning till bakaxeln är godkänt vaddjup nu hela 80 centimeter.
Markfrigången har ökats till 24 centimeter och frigångsviklarna är mer generösa samtidigt som den maximala sidolutningen anges till 49 grader.
18" hjul med 265/60-profil ger mer komfort på landsväg och högre markfrigång i terrängen.
Anslut din smartphone trådlöst via Apple CarPlay och Android Auto. Spela musik, navigera, svara på telefonsamtal och mycket mer.
Nyutvecklade framsäten med 8-vägs eljustering samt svankstöd.
Baksätet – som redan i sin dåvarande generation klassades som det bästa i klassen – har förbättrats såväl när det gäller utrymme som sittkomfort.
För bästa komfort kan du justera ratten i längd- och höjdled.
Elektriskt justerbar förarstol i åtta riktningar.
2-zons klimatanläggning gör det möjligt att ställa in olika temperaturer på förar- och passagerarsida.
USB-uttag både fram och bak. 2,1 A för snabb laddning.
Totalt 10 mugghållare (!) Två per passagerare.
Start- och stoppknappen erbjuder bekväm nyckelfri motorstart & stopp.
Ring en vän, be om vägbeskrivning eller byt radiostation med röstkommando - allt medan du håller händerna på ratten och ögonen på vägen.
Om du rör dig tre meter från D-Max, låser den automatiskt dörrarna.
Följ-mig-hem-belysning innebär att strålkastarna tänds när du stänger dörrarna så du säkert kan komma till din ytterdörr när det är mörkt.
Fjädringen bak har förstärkts med ett passivt, lastavkännande blad som anpassar sig beroende på last. Vid tung last aktiveras dubbel fjädringskraft. Personbilskomforten förstärks ytterligare med den nya fjädringen.
Modern forskning visar att färre, men starkare, fästpunkter för hytten ökar komforten.
D-Max sätter ny standard för pickuper när det gäller säkerhet och är den enda pickup som klarar 5 stjärnor i Euro NCAP 2020. Noterbart är också att ingen modell i segmentet tidigare erhållit lika högt betyg för sitt förarassistanssystem.
Ett eCall är ett automatiserat larmsamtal. Sensorer i bilen känner av när t.ex. krockkudden utlöses och bilen ringer då upp 112 och skickar med viss data, bland annat bilens GPS-position. Det finns även en knapp i bilen för att manuellt kunna utlösa larmet och på så sätt kontakta till 112, exempelvis om någon i bilen blir sjuk eller om man ser en trafikolycka eller brand.